woensdag 20 april 2016

Happy with my/our 'plus size' body Wednesday


Hey girls soms zijn er van die dagen dan komt opeens iets op je pad en weet je waar je die dag over wilt gaan bloggen. 
Vandaag deelde jurkjeszusje Nicolette een artikel over een dame (de Engelse Jes Portelli) die commentaar kreeg toen ze een bikini paste, dat ze met haar figuur beter geen bikini kon aan doen... 
Ze heeft nu ook een Facebook pagina https://www.facebook.com/jesportelli/ geopend om alle dames met een maatje meer een hart onder de riem te steken.



Nu vind ik mezelf niet echt een dame met een maatje meer, alhoewel ik dat natuurlijk wel ben. 
Gisteren zag ik nog bij de diëtiste dat ik in de groep ernstig overgewicht val of net niet meer val...maar dat soort grafieken doen mij niks hoor. 
Ik zit nu op het gewicht dat ik was toen ik als 25 jarige volop zwanger was, 74 kilo...ik was dit extra gewicht ook weer vrij snel kwijt en heb jarenlang tussen de 59-61 kilo geschommeld. 
Maar ik ben sinds mijn beroerte, zo'n 10 jaar geleden, 10-15 kilo bij gekomen. Oh ja ik ben maar 1.56m ter extra info :). 
En ik voel me nog steeds op en top vrouw hoor, ik zeg altijd ik heb een Goddelijk lijf en dat mag gerust gezien worden. 
Daarom ben ik ook zo blij met de geweldige Tante Betsy jurkjes, die mijn lijf op de mooiste punten accentueren. 



Gelukkig mag ik van een aantal vollere Tante Betsy girls ook foto's delen bij deze blogpost, thanks girls you rock!
Zij laten met mij zien dat al heb je een maatje meer dat je er heel mooi uit kan zien en trots op jezelf mag zijn. 
Dit zijn dan wel geen dames die XXL dragen, zelfs geen XL dames...volgens mij zijn het allemaal dames die L dragen ;).
Dus ben jij een XL-XXL Tante Betsy girl dan zou het super zijn om ook eens foto's van jou te mogen delen (die mag je mailen naar mijn emailadres 365happytantebetsydresses(apestaartje)gmail.com
Altijd fijn voor anderen om te zien hoe een Tante Betsy jurk staat bij een vollere dame. 


Nu moet ik wel eerlijk bekennen dat ik vorige zomer gewoon XL in de zomercollectie van Tante Betsy had (nou ja ik héb de jurkjes nog steeds). 
Ik pers me nu gewoon vaak in een L omdat die me net wat mooier vallen en mijn figuur accentueren ipv losser aan mijn lijf zitten, waardoor ik dikker lijk.
Vandaag heb ik een jurk aan van de oudere collectie die groter viel en heb daar ook een L van aan, dus eigenlijk een XL. 



Ook heb ik vandaag weer eens mijn rode kanten Bandelettes getest...nou ja gewoon aangedaan :). 
De bandelettes zijn er voor dames die last hebben van schurende bovenbenen. 
Niet alleen vollere dames hebben hier last van maar ook slankere dames. 
Het zijn dus geen kousen, maar kanten banden die elastisch zijn en aan de boven- én onderkant een siliconen laag hebben waardoor ze goed blijven zitten. 
Wat zitten ze fijn (én blijven goed op hun plaats zitten) en inderdaad geen last van schurende bovenbenen. Je voelt wel dat je iets aan je bovenbenen hebt, maar ik vind het niet storend. 


Het is nog te koud om ze op straat te testen door een flink stuk te lopen, maar ik heb ze ook al op de fiets getest gehad (een andere keer en ze bleven mooi zitten). Binnenkort kom ik er nog eens op terug als ik ze uitgebreider getest heb. 

Lots of love from Susan