maandag 15 mei 2017

Be You tiful


Hey girls vanmorgen vroeg wakker en ik kijk even op Facebook en wordt aangegrepen door een gedeeld item, over prestaties van de cito toets. 
Dit bericht komt flink binnen en doet wat met me, ik weet niet of ik er vroeger zelf op school last van had. 
Maar ik weet wel dat ik minder presteerde tov andere kinderen in de klas, ik was langzaam is iets wat altijd wel in mijn rapport stond. Ja het is nu eenmaal zo dat als ik iets doe dat ik dat goed wil doen en bij mij gaat dat nu eenmaal langzaam. 


Ik ben trouwens ook begonnen met bloggen zo'n dikke vijf jaar geleden op mijn '365 dagen creatief' blog als creatieve therapie, omdat ik altijd heb gedacht dat ik niet creatief was.
Dit kwam door mijn zesjes voor handenarbeid...en ik het idee had dat de rest van de familie allemaal heel creatief was. 
Het heeft me jarennn gekost dat ik nu eindelijk hardop kan zeggen 'ik ben creatief'. 


Wat ik heb geleerd door de jaren heen, dat ik goed ben zoals ik ben, dat ik mag zijn wie ik ben. 
Ook al heb ik 'maar' Mavo gedaan en daarna geslaagd bij de Meao commerciële richting...ook al werk ik nu op een sociale werkplaats, omdat ik niet meer kan werken in een reguliere baan vanwege mijn young stroke die ik in 2005 heb gehad op 38 jarige leeftijd. 
Ik ben trots op mezelf, ik ben iemand die mensen weet te waarderen en door mensen heen kan kijken en het goede in iemand kan zien. Ik kan mensen enthousiasmeren, laat ze een positieve kijk op de wereld zien. 


Zelfs ook met mijn Tante Betsy fashion blog vind ik het fijn dat er dames zijn die ik een beter zelfbeeld kan geven. Die ik kan meegeven door mijn sprankelende en positieve zelf te zijn, dat je goed bent zoals je bent. 
Mooi om te horen dat jullie iedere dag uit kijken naar een nieuwe blogpost, wat heeft Susan nu weer te vertellen...
En ook al scoren sommige blogposts helemaal niet zo hoog ten opzichte van zo'n winactie, toch is er een harde kern dames die me dagelijks volgen en die ik er een plezier mee doen. 
En dat doet mij weer een plezier, dat ik mensen blij maak, dat ik mensen aan het lachen maak als ik daar in mijn onderbroek live sta te kwebbelen op mijn Facebook pagina. Dat je door mij misschien wat minder druk maakt om die buik, die is er nu eenmaal...maar laten we vooral lekker stralen en onszelf zijn in onze mooie Tante Betsy jurkjes en Tante Betsy outfits! 


Laten we trots op onszelf zijn, op wie we zijn en niet op wat voor een werk we doen of wat je 'bereikt' hebt in je leven. 
Dat is allemaal zo betrekkelijk... Ben je goed voor de mensen om je heen? Zit je hart op de juiste plaats? Ben je eerlijk en oprecht? Ben je een voorbeeld voor je omgeving, door te zijn wie je bent en ervoor te staan wie je bent met of zonder baan...


En heb je kids...wees dan een trotse moeder of anders een trotse tante op wat ze ook 'bereiken' in het leven. 
Maar wees ook vooral een goed voorbeeld voor hen, wees ook vooral trots op jezelf, krik dat zelfvertrouwen op en straal als nooit tevoren want jij bent goed zoals je bent!!

Lots of love from Susan

ps. meer blogposts zoals deze te vinden onder label BeYoutiful, Get Inspired, Happy Thoughts.
De groepsfoto is van de SoMuch Betsy Lovers Meeting te Utrecht.