dinsdag 23 mei 2017

Tante Betsy conquers Ireland



Hey girls jaaa we zijn in Ierland en alles is goed gegaan op de boottocht. Dankzij oordopjes en een wiegend schip vrij goed kunnen slapen, blij mee. 
Als ik dit typ heb ik de eerste nacht in ons Airbnb huisje te Westport erop zitten, vannacht wel verhuisd naar de andere kamer, maar verder goed geslapen. 
Oh ik laat jullie meteen even mee kijken naar mijn Tante Betsy kledingkast op die kamer. Ik had zoiets hier hangen ze lekker ook meteen te luchten ;).



Vannacht heb ik trouwens wax oordopjes gebruikt, Mack's pillow soft silicone puffy earplugs. 
Dochterlief heeft die leren kennen op een vakantie in NewYork en manlief heeft ze uiteindelijk dan ook in Amerika besteld. Want tsja hij vind het maar helemaal niks dat hij iedere ochtend of iedere nacht alleen wakker wordt. 
Maar ik hoor hem er nog steeds door snurken hoor, vooral als je zoals vannacht in een 140 bed slaapt, op de boot lagen we een stuk verder uit elkaar en kon ik het beter verdragen. 
En om nu thuis iedere dag iets in mijn oren te doen om goed te kunnen slapen vind ik wat te ver gaan, deze gaan trouwens niet in je gehoorgang maar bedekken je gehoorgang. 



Terug naar Ierland, dit is de eerste vakantie waarbij ik me totaal niet verdiept heb in het land en wat er allemaal te doen is. En heb ook besloten om het gaandeweg te ontdekken, om gewoon relaxed vakantie te gaan vieren. 
Wel had manlief de tomtom ingesteld op vermijden van tolwegen om in ieder geval wat meer tussendoor weggetjes te hebben. We hebben alles zo'n beetje gehad tijdens de dik vijf uur durende rit van de oostkant van Ierland (Rosslare) naar de westkant (Westport). 



We hebben door leuke plaatsjes gereden en zijn ook vrij snel ergens gestopt om even wat te verkennen en ontbijt te hebben. Inis Corthaide oftewel Enniscorthy (geeft hij aan boven mijn foto's) sprak ons aan door het kasteel wat we zagen en ook nog wat anders leuks...spot de mini hierboven ;). 




In Portlaoise zagen we een mooie begraafplaats, manlief draaide om zodat ik er even overheen kon lopen. Ik hou nu eenmaal van oude begraafplaatsen, hier waren ook recente graven hoor ;). 





Ik zie ook overal veel Maria beelden onderweg, ook daar ben ik een liefhebber van. Ik vind ze zo mooii (heb er thuis ook meerdere op onze slaapkamer staan). 
Op de begraafplaats maakte ik even een selfie dmv mijn telefoon op het hekwerk te plaatsen (manlief was net even de kerk binnen gelopen). 



Bij Durrow Demesne kwamen we onderweg deze beelden tegen en ik maakte er vliegensvlug vanuit de auto een foto van. Heb ze even samen als close-ups in een collage gezet. 




Mmm als ik even op google zoek naar deze plaats zie ik veel prachtigs, en ja ik weet eigenlijk zouden we drie weken lang Ierland moeten ontdekken maar we zijn hier tien dagen, waarvan twee reisdagen en vier dagen internationale mini meeting. 





En gelukkig is die mini meeting op een prachtig stuk landgrond bij Westport house dus ik kan ook daar van prachtige natuur genieten. 
Het gaat er op een vakantie ook niet altijd allemaal om dat je allés ontdekt en bezichtigd hebt, maar dat je ook heerlijk relaxed geniet en wij gaan dat laatste doen. 






Vandaag gaan we onze neus achterna en ons gevoel achterna en de omgeving verkennen. Morgen kunnen jullie dan weer met ons mee genieten...als afsluiter even een gekke foto, ik sprong bij manlief op de bank én een selfie met ons uitzicht (ik heb mijn statief meegenomen ;)). Tot morgen!



Lots of love from Susan