vrijdag 26 mei 2017

Westport House International Mini Meeting 2017


Hey girls vandaag is dan dé Internationale Mini Meeting (IMM) te Westport in Ierland gestart. Nou ja eigenlijk gisteren ivm mijn vakantie post ik mijn blogpost een dag erna zodat ik op de dag zelf genieten kan ;). 
De meeting waar deze keer zo'n 2800 Classic Mini rijders/fans en ook New MINI rijders aanwezig zullen zijn. 
Ieder jaar wordt deze meeting georganiseerd door een ander land en een keer op de vijf jaren in Engeland (over twee jaar is het weer in Engeland, in Bristol deze keer ter ere van de 60ste verjaardag van de mini). 


Dit was mijn outfit gisteren, ik koos mijn groene lola songbirds jurk uit. En dankzij Bandelettes liep ik met blote benen te genieten onder mijn Tante Betsy jurk. Zo blij mee :D. 


Wij verblijven al sinds maandag in Westport en zijn al een paar keer op het IMM terrein geweest. Het is op het landgoed van Westport House, ik ben niet goed in geschiedenis dus wil je daar meer over weten dan kun je dat googlen ;). 


Manlief vond het natuurlijk leuk om een foto te maken voor het Westport House. En omdat ik mijn statief bij me heb, hebben we ook meteen foto's gemaakt met ons tweetjes. 



Alsook bij het bord van de Internationale Mini Meeting, altijd leuk zoiets. Maar die zagen jullie gisteren al ;). Maar deze foto nog niet :p. 




Ik heb zelf niet veel met auto's en rijd al enkele jaren niet meer zelf, maar stiekem wordt ik toch heel blij als ik steeds meer van die leuke classic mini's zie. 



Ik vind het zelf veel mooier om naar zo'n leuke klassieker te kijken dan naar een moderne auto, in mijn ogen lijken die allemaal op elkaar. 
Het zal je dan misschien ook niet verbazen dat ik niet zo heel veel heb met de nieuwe MINI. 



Ja het is een hele mooie auto en vooral de oudere modellen hiervan zijn nog mooi vormgegeven en lijken nog op de classic mini, maar de charme van een echte mini hebben ze voor mij niet. Deze MINI countryman hierboven vind ik wel mooi ;). Maar onze echte mini countryman is stiekem toch veel mooier en leuker :p. 

Fotoshoot door Chinezen op weg naar IMM 2011 Zwitserland en fotootje voordat we op de boot gingen naar IMM 2007 Denemarken. 

Wij groeten elkaar onderweg, waar we ook zijn zwaaien/groeten we naar elkaar. 
Wat zijn ze allemaal trots op hun mini en er zijn dan ook nog eens veel verschillende modellen.



Naast het Classic Mini model zoals je wel kent van Mister Bean (of uit je jeugd, ik ben er mee opgegroeid) is er ook een Clubman (met een vierkante neus), 


Een Moke

Een Van 


Zo eentje (een van) hadden wij vroeger ook, wij zaten achterin op een kussentje samen met onze twee chow chow's...geen foto van tegengekomen van onze van's in die tijd maakten mijn ouders dia's.


Ik ben met mini's opgegroeid, mijn ouders hebben 28 jaar mini gereden :). 
Hieronder een foto van mijn moeder in de zeventiger jaren. En hierboven mijn broer en ik met een andere mini :D. 


Dan is het toch wel heel bijzonder als je je man leert kennen op 38 jarige leeftijd en dat die grote mini fan is hihi. 
Maar we gaan weer terug naar het IMM, dit was even een klein zijsprongetje om het gezellig te maken ;). 

Een Countryman (die zagen jullie al even voorbij komen...die van ons moet nodig gerestaureerd worden)

Een Marcos en zijn nog veel meer bijzondere modellen. Wie weet laat ik die een andere dag zien. 


De eerste dag zit erop, ik schreef dit voordat we er heen gingen en heb heel wat mini's op de foto gezet. 
Maar verder heerlijk genoten in het gezelschap van mini vrienden. Het was echt prachtig weer en ik was zo blij dat ik factor 50 opgesmeerd had. 
Nu even foto's uploaden en dan is het tijd voor dag twee (dat is vandaag dus, vrijdag 26 mei).

Lots of love from Susan