donderdag 14 september 2017

Tante Betsy girls versus Tante Betsy models


Hey girls ik zag gisteren een vraagje op een van de Tante Betsy Facebook groepen en ik had al gezien dat ik ook getagd was, maar ik wist zo 123 niet hoe te reageren.
Vooral omdat er zoveel enthousiaste reacties waren van Tante Betsy girls die dat wel zagen zitten. Maar zo eenvoudig is dat natuurlijk niet. Vandaar dat ik er speciaal een blogpost aan besteed.


Ik heb zelf samen met Hilde van Hillybilly Beauty en ook met Joyce een Tante Betsy fotoshoot live mogen mee maken, maar ik zou niet willen ruilen met die dames hoor. 
Ze waren er al vroeg op de dag en toen wij afscheid namen in de late namiddag waren de dames nog steeds aan het fotoshooten. 
Wij denken er vaak heel romantisch over, maar dat is keihard werken en daarom is dat ook iets dat gedaan wordt door professionele modellen. 



Daarnaast zijn het allemaal sample jurken die gebruikt worden tijdens de fotoshoot en het handigste en goedkoopste is om die in kleine maatjes te laten maken, de collecties zijn tegenwoordig enorm.
Ik schreef daar al eens een blogpost over, na de AW2017 fotoshoot, om aan jullie uit te leggen hoe het werkt. 
Door zo'n fotoshoot en door de kleding op de modellen te zien ziet Tante Betsy welke aanpassingen er nodig zijn aan ieder model, voordat de collectie daadwerkelijk geproduceerd wordt. 



Ja Tante heeft ook zekers op een later moment als de collectie dan ook echt binnen is, nog een keer een fotoshoot. Van de zomer was er dan ook voor het eerst een plus size model bij. 


En ik weet nog goed dat ze later op zoek was naar een ouder model met mooi lang grijs haar. 
Tante Betsy is er zeker wel mee bezig om geen standaard modellen te gebruiken voor zo'n fotoshoot en dat juig ik alleen maar toe. Ik hou ook wel van bijzondere modellen, modellen met karakter.
Ik ben dan ook heel benieuwd of de zoektocht vruchtbaar is geweest.


Als jullie het leuk vinden om hier op mijn Tante Betsy blog, model te staan in jullie outfits dan juig ik dat ook alleen maar toe (tag me even bij je Facebook OOTD op de Tante Betsy groepen). Wel graag met foto's van de huidige collectie, waarop je in het geheel te zien bent.
Daar zijn namelijk op dit moment de meeste dames bij gebaat om te zien hoe het bij verschillende soorten dames uit ziet. 
Want laten we wel zijn, we zijn er allemaal in vele soorten en maten. 


Zoals de meeste dames wel weten draag ik eigenlijk altijd maat L, maar ik hou ervan om mijn jurken strak aan mijn lijf te dragen omdat mijn weelderige lijf dan het beste tot haar recht komt. 
Dat is ook de hele reden geweest om mijn Tante Betsy blog te starten zodat ik aan jullie kan laten zien hoe een Tante Betsy jurk uitziet op een voller model. Hier is de link naar mijn About pagina, binnenkort maar weer eens updaten ;).



Hilde van Hillybilly Beauty draagt ook maat L, zij heeft de jurken liever niet te strak. Ze is langer en slanker als ik ben, maar vaak vallen de jurken helemaal niet zo verschillend in lengte terwijl wij toch zeker 10 cm verschillen (Hilde is 1.69m en ik 1.57m).
Ik stelde wat collages samen met Dress Tori Stripe, Dress Twiggy Little Apple en Dress Sue Little Dot.




En zo ook bijvoorbeeld het verschil tussen mij en Heidi, die bijna een liniaal aan lengte met mij verschilt en ook een L draagt. 
Bij mij gaat veel meer lijf, meer volume, in zo'n zelfde jurk waardoor ze bij mij korter worden en waardoor ik met mijn korte lengte toch representatief ben voor veel dames. 
Veel ligt dus aan je bouw en hoe jij je jurk het liefste draagt. 


Ik raad daarom ook aan om eens gezellig naar een van de vele Tante Betsy verkooppunten te gaan en daar heerlijk los te gaan en verschillende modellen jurken of tops en rokjes in jouw maat te passen. 
Probeer ook eens een maatje kleiner of ruimer en kijk naar het verschil en luister naar het advies van de dames in die verkooppunten. 


Dit weekend is het dan eindelijk zover! De levering van het tweede gedeelte van de wintercollectie en daarmee ook de laatste. Ik showde al in blogpost What's up next? Tante Betsy AW2017 collection een preview.
Ga die leuke winkels en kleine ondernemers steunen! En daar vallen natuurlijk ook de webshops onder ;). 
Op mijn blog vind je altijd de Tante Betsy shops lijst maar ook bij Tante Betsy (met store locator)!
Shop ze en hou de Facebook pagina van jouw favoriete winkel in de gaten of de levering bij hun binnen is ;). Ook de Facebook links vind je op mijn Tante Betsy shops pagina!


Lots of love from Susan